Digital tillsyn
Flera sätt att använda trygghetskameror
Digital tillsyn är ett av de smartaste och mest effektiva sätten att skapa trygghet. Denna tjänst kan varieras efter behov och passar likaväl för sällskapsutrymmen som i bostäder och lägenheter.
Digital tillsyn är inte ett substitut för fysisk närvaro, utan snarare ett komplement som möjliggör en större trygghet. Med hjälp av digital tillsyn kan vårdpersonalen bättre anpassa sina insatser utifrån behov, samtidigt som vårdtagaren inte behöver inte bli störd i onödan och ges möjlighet att kunna bo kvar i sitt hem. Den digitala tillsynen kan aktiveras vid händelser (exempelvis vid rörelse eller larm), eller vid schemalagda tidpunkter. Överföring av videoinspelning från kamera till användargränssnittet är krypterad och mycket säker. Systemet möjliggör heller ingen avläsningsmöjlighet utan den automatiska dynamiska krypteringsnyckeln.
Till tjänsten kan flertalet olika kameramodeller användas, exempelvis hikvision (bild) som är en högkvalitativ tillsynskamera med diskret och modern design.
Snabbfakta om Digital tillsyn
- AES-128 kryptering end-to-end
- Ingen avläsningsmöjlighet utan den
automatiska dynamiska krypteringsnyckeln - Rörelsedetektion
- Webbaserat användargränssnitt,
ingen programvara att installera - Dubbel audit trail
- Situationsbetingad eller schemalagd auktorisering
- Möjligt att ansluta olika kameramodeller
- Integrerad del i Everons plattform
Säkerhet
Frihet
Independence
Individuell tillsyn
i boendet eller rummet
Att göra rutinmässig fysisk tillsyn på natten är ofta både omständligt och tidskrävande för personalen. Det kan också vara obehagligt och störande för vårdtagaren att få fysiska besök i boendet mitt under djupsömnen. Med hjälp av trygghetskameror kan tillsynen göras på ett betydligt bättre och smidigare sätt, men också på ett sätt som ger större trygghet.
Allmän tillsyn
i gemensamma utrymmen
Att en eller ett par vårdgivare har ensamt ansvar för flera avdelningar på natten kan kännas både svårt för personalen och otryggt för vårdtagarna. Därför väljer många särskilda boenden att använda händelsestyrd digital tillsyn i gemensamma utrymmen, för att stötta personalens uppsikt samt för att skapa en större trygghet.
User at the centre
Everon was founded in Finland in 2004 by Markus Merne. At that time, most call systems were using very basic analogue-based technology and characterised by a ‘one size fits all’ approach. Markus felt inspired to turn this approach around by putting the individual user at the centre and building a bespoke solution around them and their care needs.
Our friendly, dedicated team here in the UK has a myriad of experience in digital healthcare, coupled with a deep understanding of our solutions and how we can best meet the needs of each and every user.
Vill du veta mer?
Kontakta oss på sales@everon.se för mer information om hur våra produkter kan passa i er verksamhet.